Folosaurusen

Annons

Frånvaro…

Nu var det längesedan jag uppdaterade här så nu är det dags, just nu finns det några saker att konstatera.

Fitness five kommer gå av stapeln 3 maj

Min axel börjar tjura lite smått (misstänker överträning)

Mina schemaändringar på sistone har gett mycket bra resultat, kommer inte gå ut med något innan f5 haha.

Min vikt ligger kvar på 75. 

Jag har nu skurit ner på nästan alla kolhydrater samt kalorier, gått över till höga reps och runt 4-5 set med inslag av negativa set.
Negativt innebär alltså att det jobbiga ligger främst i att ta ner vikten säg ifrån en bicepcurl, att lyftet upp ska gå fort men vägen ner till utgångsläget ska gå långsamt. 
Detta gör att muskelfibrerna bryter ner sig för att sedan byggas upp till starkare och uthålligare versioner för att kunna klara belastningen.

Hur det blir med vikten har jag inte bestämt mig för ännu, det kan bli så att jag kommer gå ner något kilo mer men inte genom hårdträning utan genom kost och eventuell morgonpromenad för att förhindra att jag chockar kroppen.

Axeln ska jag vila i några dagar nu vilket kommer innebära vila från bänk, dips och chins.
Det känns som sagt inte allvarligt utan kanske någon mindre inflammation, något en vila troligen kan lösa.

Tjululu

 

Annons
Kommentera (0)

Leave a Reply

Dagsform!

                                               1

Annons
Kommentera (0)

Leave a Reply

Diet….

“Vem fan äter en sallad på BK?” 

                                1

och en liten benbild idag passande till benpasset så slipper jag klippa det imorrn…. pga lite småproblem i ryggen har jag haft svårt att köra ben som jag ska men det börjar bättra sig lite, resultaten just nu är uppnådda till mestadel av löpning.
Inte nöjd än, repsen ska höjjas och seten ska ökas för att försöka definera lite mer… inte ute efter köttben då det inte är nån fördel i atletisk synpunkt så ska skala ner lite mer på bredden om det går.
(ser lite osymetriskt ut, men har inte riktigt fått kläm på hur man flexar quads haha) 

                                                          1

Annons
Kommentera (0)

Leave a Reply

Kre Alkalyn

Som jag kanske nämt tidigare i bloggen (vet inte, jag har inte så bra minne) så kör jag inte längre på kreatin pga att det binder onödig vätska och lägger till några kilo.
Jag har länge känt att jag saknar något som ger lite pump så idag fick det bli lite kre alkalyn, det är olika blandningar av kreatin som har alla styrkefördelar som vanligt kreatin (lite sämre möjligen) men utan tråkiga biverkningar som dålig mage och vattning kropp. 
I alla fall tog jag en tur in på gymgrossisten och skulle köpa en burk när han i kassan gav mig ett tips jag tänkte dela med mig av här.
Istället för star nutritions burk tog han fram Charlotte Perellis egna märke. En rosa burk med glitter som hade exakt samma innehåll som star nutritions fast 50 kronor billigare. 
I detta läge kändes det idiotiskt att lägga ut 50 kronor extra bara för burkens utseende så det fick bli lite från milfens egna. 
Får väl klistra över en lapp och skriva anabolic….

                                  1

Annons
Kommentera (0)

Leave a Reply

Rullar på

HALLÅJ, nu har jag varit dålig på uppdateringar här men jag kan glatt meddela att så har fallet inte varit på träningssidan.
Mitt schema tog ett tag att komma in i, jag tappade en del styrka men nu när kroppen vant sig börjar den komma tillbaka och jag blir hårdare för varje vecka!
Min nuvarande vikt ligger runt 76-77 och är ganska nära min tänkta tävlingsvikt. Det gäller att inte stressa kroppen nu då den äntligen börjat prestera igen så jag kör vidare såhär ett tag till och ser om vikten sjunker lite i taget.
Fyspassen funkar också bra, det är främst där jag känner av förbättringar vilket är kul!

Min kost varierar lite, eftersom jag inte tokdeffar så kör jag efter några enkla knep för att hålla vikten långsamt nedåtgående.

• Dela alla kolhydratskällor i maten på hälften och ersätt med mer kött, bönor eller andra proteinkällor.
• Inte fuska med salladen, underskott tar hårt på kroppen och finns inte vitaminer och antioxidanter försämras kroppen ytterligare och du riskerar att bli sjuk. Och att bli sjuk i en deff är lite mardrömsscenario…

• Driv ut vätska ur kroppen med hjälp av koffeintabletter, dessa kan också göra skoldagen lite lättare samt träningen efter.

• Promenader innan frukost, då alla näringsnivåer i kroppen är som lägst och kroppen går därför direkt på reserver. Se gärna till att äta någon form av ren protein innan eller gärna aminosyror för att förhindra att kroppen “äter” av musklerna.

• Träna på tom mage, kan vara jobbigt och ska inte göras varje dag, och intag av protein och aminosyror innan är extremt viktigt!

• Ha en ätardag i veckan, en dag i veckan kan man unna kroppen en godispåse, stor måltid och en öl till maten eller liknande (MED VISS MÅTTA) vilket även stimulerar kroppens förbränning av mat och låter kroppen i allmänhet få jobba lite på insidan. Detta hindrar dig från att försättas i “svält” vilket gör fettförbränning svårare.

Är NÅN intresserad av fler tips eller trix så är det bara att fråga 😉

Jag tänkte även lägga upp lite dagsformsbilder på fredag om det hinns!

Tjohej

Annons
Kommentera (0)

Leave a Reply

stats